رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان خبر داد:

جزییات تکان دهنده از تصادفات جاده ای در هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث -   "در 9 ماهه گذشته سال جاری 64 درصد کل متوفیان سوانح جاده ای در حوزه درون شهرهای استان ، بین 15 تا 35 ساله را تشکیل دادند". رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: اکثر این متوفیان راکبان موتورسیکلت بودند.سرهنگ تیمور سپهوند در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار 61 نفر متوفیان سوانح جاده ای از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری  گفت: بر اساس آمار  پزشک قانونی، امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد 13 درصد افزایش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات روبرو بودیم. وی ادامه داد: از این تعداد 52 درصد با  32 نفر فوتی ها مربوط به موتورسیکلت سواران،30درصد عابرپیاده، 11 درصد سرنشین خودرو و 7 درصد راننده خودرو به ثبت رسیده است.سرهنگ سپهوند در خصوص افزایش آمار مرگ عابرپیاده ها عنوان نمود:این آمار   تا 2 سال قبل در حد 2 تا 3 درصد بوده است. وی عدم دسترسی آسان با عرض معابر.  عدم ایجاد حائل موانع فیزیکی بین سواره و پیاده در نقاط خطر و...را از موارد افزایش آمار مرگ عابرپیاده ها ذکر کرد.این مقام مسوول  با بیان اینکه  90درصد متوفیان را  مردان تشکیل دادند افزود: 46 درصد کل متوفیان با  61 نفر بین سنین 15 تا 25 سال ،18درصد بین 25 تا 35 سال،10درصد 35 تا 45ساله و 8 درصد  55 تا 65 ساله و..را شامل می شوند.

مجروحیت هزارو 900 نفر

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ادامه سخنان به افزایش 15 درصدی مجروحان سوانح جاده ای درون شهری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 9 ماهه، هزارو 924 نفر بر اثر سوانح جاده ای  مجروح شدند که از این تعداد 56 درصد مربوط به موتورسوار، 28 درصد عابر پیاده ، 9 درصد سرنشین خودرو و 7 درصد راننده خودرو بوده است.

افزایش 4 درصد تصادفات

سرهنگ سپهوند کل تصادفات  خسارتی ، جرحی، فوتی  را با افزایش 4 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته  41 درصد تصادفات مربوط به تصادفات جلو به عقب، ناشی از عدم توجه به جلو و  عدم رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه،34 درصد  مربوط به عدم رعایت حق تقدم  ناشی از دور زدن و گردش ،13 درصد عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و12 درصد سایر علت بوده است.

صدور 600 جلد گواهینامه

این مقام مسوول در خصوص اخذ و صدور گواهینامه عنوان کرد: در 10 ماهه سال جاری، 24 هزارو 537 مورد آزمون برای متقاضیان  برگزار شد که بیش از 4 هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.سرهنگ سپهوند افزود: در این مورد  26 هزارو 604 جلد انواع  گواهینامه صادر شده است.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در حوزه شماره گذاری گفت:  898 مورد شکایت خودرو برای توقیف  به مراجع قضایی ارسال شد و همچنین در این مدت هزارو 290مورد  رفع توقیف گردید.

65 جلد گواهینامه با نمره منفی

سرهنگ سپهوند  تعدادبررسی پرونده ها به کمیسیون رسیدگی با حضور دستگاه قضایی را برگزاری  961کمیسیون در شهر بندرعباس دانست  که تعداد پرونده ها 940 مورد بوده و  21 مورد در حال رسیدگی است. وی از اعمال ماده 7 نمره منفی برای  65 جلد انواع گواهینامه مطالبی ایراد کرد. سرهنگ سپهوند از آموزش و فرهنگ ترافیک سخن گفت و افزود: در این مورد  25 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف آموزشی.  17 هزار 650 نفر از کارکنان دولتی و... مورد آموزش فرهنگ رانندگی قرار گرفتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها